Pozor: Stránky se v tuto chvíli aktualizují. Může se stát, že něco nebude fungovat, jak má.

skryté podvědomé příčiny
Domů » Kineziologie » Jak si zvýšit sebevědomí aneb Podvědomé příčiny

Jak si zvýšit sebevědomí aneb Podvědomé příčiny

Znáte všechny možné tipy, jak si zvýšit sebevědomí a stejně nefungují? Tedy vlastně fungují, jenže jen navenek. A tak vypadáte, že jste prototypem zdravého sebevědomí – nejste namachrovaní, ale nebojíte se ozvat, udělat to či ono, atd. Jenže uvnitř cítíte stále stejné nízké sebevědomí.

Tedy stále stejné také není. Ve skutečnosti je to přeci jen mnohem lepší v oblastech, kde už se cítíte jistí, např. v práci, kde jste 10let a všechny znáte. Ale když přijde na něco nového, na něco na čem vám opravdu záleží, tak jste na začátku?

A vy si jen říkáte, jak je to možné? Co s tím?
(Místo sebevědomí si můžete v klidu doplnit váše téma. Tento článek slouží především k demonstraci příběhu odblokování daného tématu. A protože číst všeobecný článek by byla dost nuda, vybrala jsem si téma sebevědomí.)

přehlcenost instrukcemi z knih

Je celkem pravděpodobné, že důvodem jsou podvědomé příčiny, které původně k nízkému sebevědomí, hněvu, strachu, roli oběti či [doplňte dle svého] vedly.

Protože i když na své vědomé úrovni věci měníte a posouváte, podvědomí jste tak úplně nepřepsali. A proto se v krizovějších situacích vaše rannější otisky postarají o původní scénář.

V tomto článku se podíváme, jak kineziologie One Brain (3in1 Concepts) pracuje s podvědomím a původními otisky v našem těle. A to na smyšleném příkladu Petry a jejího sebevědomí. (Pokud vás však zajímá čistě postup odbloku, více o něm píšu zde.)

Vědomá emoce – co se děje teď

Petra přichází na kineziologické sezení s tím, že má problém se sebevědomím. Je to něco, co jí trápí už od dětství, takže s tím umí pracovat. Alespoň v rámci možností.
V práci je spokojená a protože má šéfa, který jí podporuje, cítí se tam dobře. Práce jí zajímá, má pocit, že jí zvládá skvěle a tak se cítí i potřebně. Navíc díky tomu, že si v tomto okruhu vybudovala i určité renomé, tak má se může i rozhodovat, co dál a tyto možnosti a volby i prokonzultovat se svým šéfem. A zjistit tak, co je reálné, podporované, popřípadě jak na to.

Prostě pohádka.

Jenže…. jak si Petra právě uvědomila to je v práci, kde má podporu a navíc v prostředí, které bezpečně zná.

Kamarád, který však měl pocit, že Petra přiliš pracuje, vzal Petru na lezení, aby vyzkoušela něco nového, poznala nové lidí a přišla na nové myšlenky. A Petře se lezení opravdu zalíbilo. Po absolvovaném kurzu, jí kamarád občas začal brát i s jeho lezeckou partou ven. Tam, kde je více cest, a tak si každý může vybrat svou obtížnost.

I přes to, že je celá parta přátelská a nejde o lámání rekordů a Petra to ví. Cítí se vlastně nejistě. Navíc se ke skupině občas připojí i jeden lezec, který se Petře začal líbit. A nejistota je zpět.

A osvojené techniky by sice mohly fungovat. Akorát se Petře nedaří a nechce je aplikovat mezi kamarády. To, co se hodilo do práce, tady prostě nefunguje.

Podvědomé příčiny (nízkého sebevědomí)

Ve věku odbloku (v recesi) se Petra dostává do svých 4 let, tedy do věku kdy se narodila její mladší sestra a navíc v tu dobu začala Petra chodit do školky.

A Petře se vybaví vzpomínka na to, že je ve školce, kde se cítí ztracená a neví, jak se má chovat. Je navíc zmatená, protože nechápe, co se děje. Udělala něco? Proč už nemůže být doma s maminkou?

Co by Petra potřebovala? Cítit se, že je vše v pořádku – chápat, co se děje. Být buď součástí řešení nové situace (třeba tak, že by jí máma dala na výběr, jak by mohla ve školce zůstávat) nebo jí chápat a vědět, proč je právě teď důležité, aby začala chodit do školky. Aby se mohla cítit jako velká holka, která si teď už může hrát i s ostatními dětmi ve školce a nejen být doma s maminkou.

Pozn: Pod vědomým pocitem nízkého sebevědomí je tedy skrytý fakt, že sama sebou nejsem dost dobrá. A tak nemám jinou volbu než se přetvařovat, hledat poučky a tipy. Navíc je, zde i skrytá otázka, ke komu se může přiblížit, abych ho neodradila či mě dotyčný nezranil.

Přepis zážitku

Jak z toho tedy ven? A jak by mohl vypadat takový přepis podvědomé příčiny? Novému scénáři Petra samozřejmě musí věřit. To kineziologie zajišťuje díky korekcím – těch je k dispozici celá škála od přebarvení obrazu přes práci s textem po odblokování některého z meridiánů.
Nicméně korekce občas ani není potřeba. A jediné, co klient potřebuje, je podpora při tomto procesu – ať už díky nadhledu druhé osoby či otázkám.

Petra chce tedy chápat situaci. Vědět, že do školy nebyla odložena, protože něco udělala špatně. Dnes už je Petra dospělá a rozhodnutí její mámi jí přijde naopak dobré. Zatímco Petra si mohla ve školce hrát, tak máma měla odpoledne dost energie na dvě děti. Kdežto celý den se dvěmi dětmi by byl pravděpodobně velmi náročný, nejen pro Petřinu maminku, ale i pro Petru.

A tak se Petra s tímto pochopením spojí. Spojí se s touto 4letou holčičkou v sobě a obejme jí. A vysvětlí jí, protože její úžasná sestřička je zatím miminko, teď chvíli to bude pro maminku náročné. A tak, aby si Petra mohla dál hrát, jak chce a potřebuje, tak je tu školka, kde jí čeká spoustu nových hraček a kamarádů. Může si celý den hrát tak, jak chce, bez toho aniž by jí maminka okřikovala, že miminko konečně usnulo a že je třeba být potichu.

A každé odpoledne tak můžou být zase spolu. Navíc pak může všech doma vyprávět a vyřáděná s kamarády brát i ohled na miminko. A možná mamince i trochu pomáhat, když bude chtít. A maminka budu moc ráda za takovou pomocnici a společnici, která přijde domu plná nových zážitků.

Do přítomnosti se Petra vrací s pocitem zainteresovanosti a potřebnosti. A to i tehdy, když řešení bude se na chvíli se „odloučit“.

Co pomůže (zvýšit sebevědomí) vám?

Příběh každého je jedinečný, stejně tak potřebné řešení. U jednoho způsobilo nízké sebevědomí to, že se narodil mladší sourozenec a často plakal a on se cítil zanedbaně. Jindy je na scéně netrpělivý rodič, který po něm chtěl víc než mohlo dítě jeho věku zvládnout. U dalšího je to porovnávání se spolužáky či talentovanou kamarádkou/sourozencem.

A tak nám odhalení příčiny pomůže najít dlouhodobé řešení. Nejde tedy o to, abychom se v ní hrabali, ale abychom ošetřili, co se nám stalo.

Pokud vás to zaujalo, ale rádi byste se ještě prostudovali zásady kineziologické práce, můžete se podívat sem.


Martina Bazgerová

Dnes je snadné být přehlecení informacemi a instantními radami, ale najít to co dělá dobře nám samotným, může být matoucí. Neřeknu vám, co máte dělat, ale ráda vás navedu k vám samotným.

Neřeknu vám, co máte dělat, ale ráda vás navedu k vám samotným.


Další články